Blogger Templates

hari bahagia

ConnectedMoms.com Ticker

Monday, September 5, 2011

sambungan cerita....

thn ni raya pertama g blh mak aku dulu....sbb thn lps dh g umah blh hubby_rizal....w'pun dkt rmhnye tp ada jgk sistem bergilir....thn ni rya pertama rmh aku xde sapa2....tp aku msk gak....ayam msk merah dn nasi impit.....bgn pagi raya tu siap2....hubby_rizal kuar nk g smbg raya aku pun kuar gak....aku g rmh mak aku....abis smbyg raya .....mcm biasa la bermaaf-maafan sesama insan.....thn ni tmbh 2 org penghuni baru....husband adik aku dn anaknye.....bertmbh jgk la duit raya.....sorg dpt rm 20.....ok la kan....bdk2 x blh pegang duit byk2.....lps bermaaf-maafan aku g rmh mertua aku plak.....lpk kejap je.....pastu g rmh nenek aku.....mkn2....dh knyg.....bermaaf-maafan dgn nenek aku dn makcik2 aku.....pastu terus gerak g rmh nenek aku blh mak aku di kg.gajah......kt sana lepak lama gak la.....blh tdo2 lg.....lps zohor baru start nk beraya rmh sedara mara.....sbmlm tu sggah kubur arwah atuk aku....raya thn ni mcm biasa....sama je mcm thn2 lps.....raya rmh sedara mara.....smpai ptg gak la.....letih btl.....pastu mlm g rmh abg ipar aku.....mkn mee kari.....smpai kul 11mlm.....blk rmh terus tdo....dh x larat....keletihan......



raya kedua aku g raya blh hubby_rizal plak....dkt2 situ je.....kul 4:45pm aku g perjumpaan bekas2 pelajar dato sagor.....tp bila smpai sana aku x jmpa pun kwn2 aku....ke aku yg dtg lmbt aku pun x tau....kjp je pun aku g.....tgk semuanye senior2....pas YB ZAINOL bg duit raya aku pun blk la.....bwk mak kau g pasaraya beli brg2 tuk oprn house soknye.....



raya ketiga rmh mak aku ada buat open house.....pg2 lg aku dh g rmh mak aku....tlg msk....dgn x mandinye.....kul 1 lbh br aku mandi.....pakai bj raya....hihihihi.....masa tu tetamu dh ramai yg dtg.....ala tetamu pun sedara mara aku gak....kwn2 adik aku....kwn2 aku dtg blh mlm.....sbb diorg kejekan.....penat gak....ramai yg dtg......bila mlm aku tggu kwn2 aku plak....kul 9 lbh diorg dtg....aku hidangkan laksa,nasi impit,bihun goreng,rendang ayam......tq kwn2 sbb sudi dtg.....



kul 12tghmlm aku blk rmh aku....penat giler....kak ipar aku pun dh smpai....kak ipar aku br smpai ptg.....bgn pagi aku tgk kak ipar aku dh ada kt dapur nk buat sarapan.....biras aku g beli roti canai dn nasi lemak....hubby_rizal aku dh keje raya keempat.....aku la yg kena layan meraka.....tp best gak ramai org kat rmh....kalau x tu snyap je rmhnye.....ni riuh sikit dgr suara anak2 buah.....biras aku siap beli lauk tuk mkn tghari....tghari msk sama2 dgn kak ipar aku.....aku suka kak ipar aku ni sbb dia mkn x memilih....anak2nye pun ok.....



arini hubby_rizal blk keje awal....kul 8:30pm dh smpai rmh.....mlm msk2 gak....tp simple je.....bila mkn ramai2 makanan yg simple pun jd sedap....



ni pic raya.....thn ni tema coklat tp dh cmpr2 jd warnaye.....tp xpela yg penting meriah....


family saya

adik2 saya

me & hubby_rizal

No comments: