Blogger Templates

hari bahagia

ConnectedMoms.com Ticker

Sunday, October 31, 2010

selesai sudah

Alhamdulillah selesai sudah semuanye....3 hari b'turut-turut aku m'buat p'siapan my sis wedding....jumaat mlm sabtu my sis nikah....lps isyak...tp biasa ar jnji melayu...kul 9pm br pengantin lelaki smpai...aku tgk muka pengantin lelaki mcm takut je...abah aku akad nikahkan mereka...2 kali melafazkan ijabkabul...br lega....tarik nafas panjang aku tgk adik ipar aku tu...esok plak acara resepsi....

kul 8am aku dh t'pacak kt rmh mak aku....dgn nk pacak bunga manggarnye lg....nk gantung bannernye lg....seb baek skrg dh ada bnga manggar yg siap tu....tggl cucuk kt span je....aku,makcik2 tmn pelangi,makcik2 aku,my hubby sediakan makanan utk makan beradab....kul 11am br siap...menunye udang panjat,ikan siakap sweet sour,hati msk kicap,buah-buahan,ayam goreng berempah,sotong sambal,sayur campur,air oren...kul 12.45pm penagntin lelaki smpai...dgn paluan kompangnye....time acara tabur gula2 tu bdk2 tak sabar tu....bdk2 nmpak aku bwk bakul gula2...semuanye ngekor je...bila pengantin tabur...haah kau semua berebut....adik aku la yg kecik tu dia tak pandai berebut...dia tgk je org rebut...lps tu dia nangis nk  gula2....t;paksa la bwk dia g kedai...

tepat jam 2pm ujan la plak...lebat plak tu....seb baik org dh kurang....pengantin pun dh abis mkn...time utk pose plak pengantinnye....dpt jgk la tgkp gmbr dgn my sis...pasni dh ssh nk jmpa..ye la ikut laki dia ke pahang....sedey aku...dh xde kwn aku lps ni....bab ni yg best ni....pengantin kena bsh periuk belanga....kahkahkah....kita buli plak dia....penat jgk la....mlm plak buka hadiah...tak byk sgt hadiahnye...ramai kwn2 dia yg bg....

ni aku bg korg tgk gmbr my sis wedding...

my sis fieza

time ni tgh b'debar-debar

abah akad nikahkan

rm250 tunai

keluarga tersayang

my sis dan adik ipar

No comments: