Blogger Templates

hari bahagia

ConnectedMoms.com Ticker

Wednesday, March 30, 2011

mencuba resepi baru.....

Ari ni aku mencuba resepi baru....ari ahad smlm aku ada beli ayam....tp xde la msk semua....tggl beberapa ketul dlm peti ais tu.....ahad smlm aku msk ayam masak merah....ari ni plak x tau nk masak apa dgn ayam tu....aku pun g la menggoogle resepi masakan ayam.....cari pnye cari jmpa la 1 resepi ni sgt mudah caranye.....bhn2 pun semua ada kat umah....x perlu lg aku nk g kedai.....aku pun print ler resepi tu.....

bila2 dh print aku pun keluarkan la ayam dr peti ais.....sementara nk tggu ais bat kat ayam tu cair aku msk nasi dulu....aku g mandi dan solat.....lps buat semua tu....ayam pun dh lembut....aku siap ltk resepi tu kt peti ais....sng nk bacanye smbil masak....bhn2 pun aku dh sediakan....mula2 ayam tu kena goreng dulu....x sbr plak tggu ayam ni msk....x sbr nk mencuba...kalu sedap blh bg hubby_rizal rasa...pastu srh dia bg komen.....bila ayam pun dh siap goreng aku mulakan operasi msk resepi tu.....takut2 gak....tp sblm masak tu aku mulakan dgn bismillahhirrahmannirrahim.....org kata nk masak ni kena ikhlas dn happy agar masakan kita sedap....kalu muka kita msm masakan kita pun x sedap la....tp aku ni d'sbbkan excited nk masak...hrp2 sedap la....hehehehe.....

masukkan ini...masukkan itu....akhirnye siap la masakan ayam aku ni....aku rasa dh ok dh...x tau la hubby_rizal rasa nnti mcm mana plak....aku pun tgkp la gmbr pastu send kat hubby
_rizal....dia kata mcm sedap....x sbr nk blk mkn.....tp skg dia blm blk lg...otw nk blk....x tau la apa d'komennye....hrp2 ok la komennye....hubby_rizal tu apa aku msk dia bedal je....sedap ke xsedap ke...dia telan je.....ada 1 ari tu aku msk asam tempoyak....aku rasa x sedap tp dia kata ok la....x tau la perli ke @ puji....hehehe....ms tu kali pertama msk asam tempoyak....t'lbh tempoyak plak tu....dh rasa msm....apa2 pun skg aku dh tau msk asam tempoyak tu.....

nk tau mcm mana rupa masakan ayam aku tu....nama masakannye AYAM CILI KICAP......

ini la dia
yummmmyyyy....


                                      



                                                        

No comments: