Blogger Templates

hari bahagia

ConnectedMoms.com Ticker

Monday, July 12, 2010

MAKAN DURIAN

Assalammualaikum.....,

Jumpa lagi...hari ni aku nak cerita pasal durian plak......kat sini dah tiba musim durian.....ramai la yang menjual durian di tepi2 jalanraya.....tapi mcm aku ni tak berapa suka durian.......jadi xdelah batak(dalam bahasa perak)........
Nak dijadikan cerita ptg semalam aku dan my hubby keluar nak g kedai la......jumpa plak abg ipar.....dia tanye....

" ko nak makan durian tak.....kalau nak aku ada beli durian tadi.....ko g la umah aku amik.....

" erm..blh jgk....rezeki...rezeki...."

apalagi lepas g kedai kami pun g umah abg ipar aku.....amik durian....buka je peti ais tgk

" wah byknye durian "...

yang bestnye durian tu dah siap belah......tinggal nak mkn je....aku pun ambil la satu tupperware tu dah berisi durian......

Sampai je umah my hubby tak sabar2 nak mkn.......dia mmg suka durian.........katanye nak mkn 1 biji je....ye la masa tu dah masuk waktu mahgrib jd dia nk mkn 1 biji je agar bila solat nnti tak teringat.....tp aku tgk bkn 1 biji tp ntah berapa biji ntah dia mkn......apalagi aku pun tanye la

" ai kata nk mkn 1 biji je..... "

" mmg la abg mkn 1 biji je,1 biji kan ada 10 ulas "
sabar je la aku........
Tgk la gelagat kami mkn durian.............








  

No comments: