Blogger Templates

hari bahagia

ConnectedMoms.com Ticker

Tuesday, June 21, 2011

temujanji IJN ( part 2 )

4/6/2011- ok arini nk sambung citer psl temujanji IJN part 2 plak....tp kali ni aku g awal...sabtu mlm aku dh g...gerak dari rumah kul 9pm....hubby_rizal keje kd kena tggu dia balik keje br blh g....baju semua aku dh siap packing....aku pun dh siap mandi semua...tggl tggu hubby_rizal sampai je....kami plan nk gerak ari ahad je...tp kak ipar aku srh dtg awal katanye nk g port dikson....tggu pnye tggu hubby_rizal pun sampai...kul 8pm lbh la dia sampai....tggu dia mandi dn bersiap tu yg gerak kul 9pm tu....sblm kuar rumah pastikan suis semua ditutup ye kawan2....


dlm perjalanan tu perut plak lapar....kami pun singgah di R&R mana erk aku pun dh lupa....mkn jap....kul 9.45pm gerak....aku xde la rasa mengantuk sbb ptg td aku dh tdo....hubby_rizal la mengantuk....aku plak x berani nk drive kete mlm2 ni....x nmpk sgt....dlm kul 10pm lbh dh sampai tol jln duta....lega ckit sbb dh masuk kl....aku tgk kt kl dh larut mlm pun byk kete lg....mana la diorg g kan....tgk shopping complex dh ttp....



akhirnye kul 11 lbh smpai rumah kak ipar aku....igtkan diorg dh tido tp blm lg....diorg tgh tgk tv....dgn anak2nye blm tdo....maklum la ahad cuti....aku sampai2 salam2 dgn kak ipar aku dn anak buah lps tu aku naik atas cuci muka,on air cond....apalagi tdo la....mata dh ngantuk....x larat nk sembang2....hubby_rizal pun ngntuk borak2 kejap je dgn kakak dia....pastu naik tdo....



5/6/2011 - pnye la ngantuk bgn pun lmbt....tp kat rumah org x blh la bgn kul 10am lbh kan....aku bgn kul 9am...kejut hubby_rizal aku bgn sekali....malu la bgn lmbt2.....dh siap mandi semua aku pun turun...tgk kak ipar aku dh siap buat breakfast....tggu hubby_rizal baru aku breakfast sama dgn dia....selesai breakfast aku pun tggu pnye tggu jd ke nk g port dikson....kak ipar aku pun senyap je....bosan gak kalu x g mana2 arini....smpai mkn tgh ari xde apa2 pun...maknanye x jd la tu....hubby_rizal aku pun mcm xde mood nk  jln2....akhirnye borak2 smpai ke ptg....



mlm lps maghrib kami semua g mkn kt pandan indah....kedai ahli kumpulan kool tu....apa namanye aku pun x tau....adik ipar aku yg bwk kesana....sedap gak masakannye....lps mkn balik....singgah kejap kt bazar reko kajang....membeli belah....hahahahha....aku beli sandal dn baju je....rambang mata sbnrnye....tp x mau la beli byk2....isnin nye nk g IJN plak....nk kena pakai duit lg....jimat2....selesai membeli belah lepak jap tgk si cilik berkaraoke....sdp gak suara bdk tu....kul 11 lbh br balik....smpai rumah terus naik tdo....dh ngantuk....



6/6/2011 - pagi2 dh bgn....kul 6....temujanji kul 9am....kuar lmbt takut jem jln....siap pnye siap kul 8:30am gerak dr rumah....hahahaha....kali ni hubby_rizal tak sesat....kalu dr kajang dia tau jln...tp kalu dr perak x tau jln smpai sesat2.....smpai IJN kul 9:30am....



kali ni aku kena terus g buat echo...korang tau tak echo tu apa....ala scan yg tgk kt tv tu....tiba no giliran aku....aku pun masuk bilik dr lelaki tau....aku kena tkr baju yg mcm baju pesakit duk kt wad tu....baju dlm pun kena buka....pastu aku kena baring atas katil....malunye bila dia buat pemeriksaan tu....tp nk buat mcm mana kene cool je....sib baik ada staff nurse kat situ....ok ckit....lps buat echo kena jmpa doktor....kena tggu turn lg....tp kali ni kul 12pm no giliran aku dh panggil....cpt ckit xde nk tggu smpai ptg....



masuk2 je doktor tnye aku apa khabar nurul ain....aku kata chat....bila doktor tu tgk kptsn echo aku dia kata aku kena operation....sbb injap aku dh rosak....terkejut aku dgr doktor ckp mcm tu....kalu x operation aku x blh pegnen....sbb ubat yg aku mkn tu akn jejas pd bayi dn aku....doktor ckp lbh baik aku operation....after operation aku akan mkn ubat selama tempoh 6 mggu sj....pastu stop....dn aku blh pegnen.....tp doktor srh aku bincang dgn family dulu mcm mana....hubby_rizal ada tnye kos bape....doktor kata x perlu risau ada kebajikan disini....kuar dr bilik doktor aku terus anta sms pd abah....abah ckp kalu ada kebajikan xpe la....bln 9 ni kena g IJN lg.....tggu apa lg doktor nk bg tau....



lps jmpa doktor terus g mkn.....dh lapar sgt....pas mkn terus balik perak.....

2 comments:

hUnnEE a.k.a mrS cAun said...

hurm...sian awkkk ain..hurm...mmg awk ada problem jantung ker b4 this??...

riz'ain said...
This comment has been removed by the author.